На сьогоднішній день автоматизація контролю знань учнів за допомогою комп’ютерної техніки та програмного забезпечення є економічно вигідним та ефективним засобом управління процесом навчання. Перехід від «паперового» до комп’ютерного тестування, значно розширює можливості контролю та оцінювання рівня знань учнів, надаючи швидкий і об’єктивний результат.
Для проведення комп’ютерного оцінювання «Науково-дослідним інститутом прикладних інформаційних технологій була розроблена автоматизована система «Тест».
АС «Тест» є складовою частиною автоматизованої системи «Школа», а також може використовуватися як окремий програмний продукт для проведення проміжних та підсумкових перевірок знань учнів, студентів, співробітників та інших осіб.
Автоматизовану систему «Тест» можна використовувати не тільки в загальноосвітніх і професійних навчальних закладах, але й у вищих навчальних закладах, а також на підприємствах і фірмах для тестування співробітників.
Протягом 2008 — 2010рр. Центр моніторингу столичної освіти Головного управління освіти і науки м. Києва реалізує проект комп’ютерного тестування знань учнів з використанням автоматизованої системи «Тест — Респондент», яка є частиною системи «Тест». За час реалізації проекту була створена потужна база стандартизованих завдань у тестовій формі, що дозволило провести ряд комп’ютерних досліджень рівня знань учнів 9-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва з української мови, математики, історії, біології, географії, хімії.
Функціональність системи «Тест» дозволяє: - проводити проміжну та підсумкову перевірку знань учнів: контрольні роботи, іспити, ДПА (Державна підсумкова атестація);
- визначати за статистичними показниками середній рівень знань по класам, навчальним закладам, районам, містам, областям, країні в цілому;
- визначати за статистичними даними рейтинг навчальних закладів;
- проводити моніторинг інформації про знання особи, що тестується протягом кількох років.
Таким чином, АС «Тест» дозволяє навчальним закладам та організаціям проводити оцінювання знань респондентів, уніфікувати процес тестування, миттєво обробляти і зберігати результати тестування, надавати на їх основі якісні та змістовні характеристики статусу респондента, прогнозувати його розвиток, і в результаті направляти навчання відповідно з його здібностями та схильностями.